Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Jenny-Blue - 9 oktober 2014 22:23


Lite kortfattat, för er som har missat..

Har mått "apa" det senaste halvåret.. och utförsbacken nedåt har under de senaste tre månaderna gått från fort rullande till fritt fallande.. Var på vårdcentralen i förra veckan och fick där bekräftat att jag lider av depression.. Antidepressivt läkemedel skrevs ut och i söndags tog jag min första halva tablett av fluoxetin sandoz.. som medicinen så vackert heter..?! En "halva" om dagen de första sju dagarna.. sedan fortsättningsvis, en hel om dagen.. tillsvidare..

De vanligaste biverkningarna är ganska många, men enligt mig inte allt för farliga, då jag redan innan medicinen har drabbats av flertalet..?! Saker som illamående, smakförändringar, konstiga tankar, sömnstörningar och tappad aptit är bara några av dem.. och som sagt.. "Been there done that"..

Okej.. Då så.. med det sagt, kan nu jag skriva dagens inlägg.. *smile*

Idag, torsdag.. efter att ha tagit fyra "halvor".. (tar dem runt 18- tiden) har jag kommit på mig själv med att le..?! Alltså, vi pratar.. spontana leenden.. Sådana som kommer innefrån.. utan varken tanke eller ansträngning.. (Galet kan tyckas kanske, för den oerfarna, men härligt för den som har känt känslan, att gå från total dysterhet, till att kunna le igen.. Något som de flesta av oss förmodligen tar för givet..?!)

Känslan jag har just nu, kan beskrivas som "lugnet" efter att ha druckit ett glas alkohol..
- Inget rus, crazy full.. utan bara precis lugnet..?!

Jag är en sådan person som hela tiden analyserar mig själv.. (finns ingen intressantare person att analysera än sig själv..) Därav min självkännedom.. Vill påstå att jag är lite av en expert på ämnet faktiskt.. *smile* Min förmåga att se de små sakerna, kombinerat med mig själv i vardagen.. i livet i helhet.. gör det lättare för mig att förstå varför.. En fråga jag ständigt söker svaret till..

Eftersom jag är så intresserad av att lära mig mer om mig själv hela tiden, har jag bestämt mig för att ta tillvara på "läget".. och därför analysera mera.. nu när jag får möjligheten att gå från mörker till ljus.. Tankar, känslor, uppfattningar.. ja, allt sånt som händer..

Jag är låååååångt ifrån hel.. Det som har tagit år att bryta ner, kan omöjligt läkas på bara några dagar.. Men jag kan redan säga att jag känner skillnad.. Bara som en sådan sak som att jag vanligtvis kan få fullständigt spel över en stackars, gammal tanta.. som använder övergångsstället, just när jag kommer och ska köra där.. är borta. (Obs. Tanten förblir lyckligt ovetande..) Det är som om stressen inte finns där..?! Jag känner mig "smidigare", när det gäller att göra flera saker samtidigt under press.. (Läs klockan)

Mitt senaste måtto är: Lugnt och metodiskt.. något som faktiskt fungerar, när inte stressen kommer och tar över..

Jag kan fortfarande bryta ihop över något som egentligen är helt oväsentligt.. men jag försöker intala mig själv att det är okej.. Att det kommer att ta tid.. och framför allt att det får lov att ta tid.. Jag känner känslan.. reagerar.. bekräftar, accepterar.. torkar tårarna.. släpper den.. och går vidare..

Nåväl.. Så ligger läget just nu.. Kan ju säga det också att jag ännu inte känt av några av de omtalade/skrivna biverkningarna.. men sen så har det ju inte hunnit gå så många dagar ännu heller.. Det kanske kommer, vem vet..?! Vi får väl se..?!

Sköt om er.. Ta hand om er själv och var rädda om varandra!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards