Direktlänk till inlägg 21 november 2015

- När verkligheten blir så där jobbigt konkret..?!

Av Jenny-Blue - 21 november 2015 14:33


Jaha.. Så kom det då i alla fall..
Precis som de sagt.. och som vi egentligen visste allihopa, att det skulle komma.. Förr eller senare..?!

Årets första fångade snöflingor..?! *suck*

Nu, några minuter efter bilderna blev tagna, är himlen full av stora blöta flingor.. som alla verkar ha väldigt bråttom nedåt marken..?! Det blåser inte så mycket, men kylan är påtaglig och biter mig i fingrarna, på balkongen där jag sitter och skriver..

En konstig känsla sprider sig i kroppen och i samma stund blir årstiden ett faktum.. Lite ledsamt att se hösten dra sin sista suck, innan vintern kom och tog över.. Tänker på alla juldekorationer som redan finns ute i handeln.. och det som igår kändes alldeles för tidigt, känns plötsligt befogat på något sätt..?!

- Jamen.. Då går vi in i juletider nu då..?!
Fantastiskt för många, men en pest för många andra..?!

Som barn älskade jag julen..! Mycket av stämningen låg i värmen och gemenskapen, som min mormor stod för.. Underbara julaftnar tillsammans med mormor och morfar, mina föräldrar och bror, min moster och morbror och mina kusiner på torpet "Enevallen", som mormor och morfar hade fram tills det att de bytte ut lägenheten mot ett hus i skogen.. (Om jag ska beskriva det kort, så var Enevallen, för mig, som "Villervillekulla" för Pippi, eller som byn för barnen i "Bullerbyn" - min barndom!)

När mormor och morfar skaffade huset och gjorde sig av med torpet, försvann lite av den "barndomliga julen", men det var inte förrän mormor dog, som glädjen med julen försvann.. Julstämningen liksom dog i samband med mormor och jag har sedan dess, sett julen som mer jobbig än härlig..

Måste dock erkänna att det har blivit bättre, sedan Jasmine föddes..
Under hennes två första jular, firad vi julafton tillsammans med Tomas familj i en stuga hyrd långt ut på bystan.. Och för första gången på många år var det riktigt mysigt med julen igen.. Samma mys, var det faktiskt förra året, då vi (jag, Tomas och barnen) firade jul tillsammans med mina föräldrar i deras hus, ute i sin skog..

Slutsatsen av min "utvärdering" gällande julen.. så här långt kommen i livet.. har jag kommit fram till att jag trivs bäst med julaftnar som kan firas utan en massa far och fläng.. När man åker till.. någonstans.. (?!) ..och stannar där en dag eller två, innan det är dags att återgå till verkligheten..?! Precis som det var när jag fortfarande ansågs vara barn..

De stora snöflingorna varierar mellan flingor och snöblandat regn och kylan har borrat sig in innanför mitt skin och på så sätt tvingat mig in ifrån balkongen.. Det känns som om mörkret faller i samma hastighet som snön och jag känner mig inte jättemotiverad för någonting alls faktiskt..?! Blir kanske bättre sen när vi kommer iväg till kalaset som vi är bjudna till idag..?! Kan nog bli riktigt trevligt, trots allt, med alla människor, god mat och ett eller annat skratt hoppas vi..?!

Kärlek & Ärtor

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards