Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Jenny-Blue - 3 oktober 2012 10:15


Golvläggaren är här..



Han satt utanför min dörr, på en hög med nytt golv.. när jag kom hem efter att ha lämnat

Charlie på dagis. Klockan var exakt 8:30 när han satte igång med att riva upp mitt gamla

vardagsrumsgolv..


   


   

Såhär såg det ut när han tog en paus på 30 minuter, för att käka frukost..


Nu är han dock tillbaka igen..

och mitt vardagsrum har förvandlats till en byggplats..?!


- Men vad gör det.. Jag kommer ju att få ett helt nytt golv!

Av Jenny-Blue - 3 oktober 2012 07:53

Oj oj oj.. Vilken natt det har varit.. Både jag och pojkarna har drömt en massa

konstigheter.. Charlie vaknade kl 01 i natt, precis innan jag skulle gå och lägga mig..

Han hade haft en mardröm om sin storebror..
- Han bet av mig huvet ända ner till halsen.. berättade han.


Jag gjorde mig i ordning för sängen och gick in och lade mig hos Charlie, som sover

nederst i våningssängen.. Och varje gång Jonathan, där uppe, rörde på sig, spärrade

Charlie upp ögonen och stelnade till i hela kroppen..

"Tänk att vara rädd för sin storebror..?! Stackare.."


I morse fick jag gå in och väcka Charlie, då han fortfarande var rädd för Jonathan

och gömde sig under täcket..


"Kan ju undra vad Charlie gjort, i sitt samvete, mot sin bror.. då

han drabbats av en sådan hemsk dröm..?!"

Av Jenny-Blue - 3 oktober 2012 00:15


Min onsdag har varit givande..?!

Ja, jo.. det har den! Lämnade pojkarna på skola och dagis runt klockan 8.. och körde sedan till

mitt andra hem.. Burlöv Center.. *smile* och köpte mig en härlig, stor latte vanilj, att ta med!

Jasmine fick mat och sedan åkte vi till BVC för att väga min lilla skatt.. 4025g, väger hon nu.. 

.. för de som är intresserade..?


Efter det körde vi till Stora Bernstorp för att fynda på Outlet (gamla Coop) och det gjorde vi

verkligen! Hittade fodrade regnkläder till Charlie, jacka och byxor, för 199 kronor! Ganz Nice!!

- Precis vad plånboken önskade.. och Charlie blev överlycklig! Då regnkläderna han har, sedan

tidigare.. är aaaningen för små.. *smile* De växer ju som bara den.. de där små (?!) rackarna..


Hämtade Charlie på dagis.. Hämtade Jonathan på skolan.. Hem..

Tomas kom för att hjälpa mig att tömma mitt vardagsrum..

?! undrar du.. Varför nu detta..?!

Jo, för i morgonbitti kommer golvläggaren hit och lägger om mitt golv i just vardagsrummet..

- Härligt att det blev ett beslut om att lägga om det.. och inte att slipa det! Ett jädra skit

med allt damm som uppstår i samband med slipning.. Detta är MYCKET bättre!!


Jag lagade mat till mig och barnen, Tomas hade redan ätit.. sedan var det röjning som

gällde! Barnen kollade på tv, Jasmine sov, Tomas snackade i telefon.. och jag rantafejade,

en stund.. med disk och små plock.. - Underbar känsla, när jag satte mig ner sidan om

Tomas.. i min soffa, med en kopp kaffe.. och veta att det var ordning och reda på

diskbänken.. som sett ut som en krigszon timmen tidigare..


Jag plockade fram mitt handarbete.. och satt och broderade lite på det, samtidigt

som jag och Tomas tittade på "House" på Tv4.. En avslappnad stund.. Skönt!


När Tomas lämnat, tog jag en glass i frysen och satte mig i soffan igen..

- Glass ÄR gott!!!! Så jag tog en till.. *smile* Det är det som är charmen

med att vara vuxen.. att man själv får bestämma! *hi hi hi*


Kom inte ut på bloggen.. Fick PANIK! Facebook:ade lite.. Kom in på bloggen..

.. och här sitter jag än! Men nu är klockan mer än mycket.. och jag ska gå

och nanna kudden alldeles strax..! Måste komma upp imorgon, annars finns

det risk för att det uppstår kaos.. och det vill vi ju inte!!




LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards