Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Jenny-Blue - 28 oktober 2012 13:42


Städningen fortsätter.. i form av ommöblering och tvättvikning..

Har flyttat mitt vitrinskåp.. Kanske inte helt hundra, men jag har

fått plats för mitt krusifix och äntligen fått upp det på väggen..

- Nä.. jag är inte överreligös.. Jag har fått det av pappa, som

hittade det på en loppis för en herrans massa år sedan.. och

jag tycker bara att det är så coolt!!


Jag fick upp lite grejer på väggarna igår också.. så nu börjar det

att bli lite mer personligt här hemma.. Och jag trivs som den fisk jag är.. 

- Fisken i vattnet, som man brukar säga..


Just nu tar jag en liten paus i mitt inredande.. Funderar på att dricka en kopp kaffe..

Det hade smakat bra nu.. Får kanske snabba mig på, så jag hinner dricka den medan

kaffet är varmt.. då jag tror att "mina Jasmine" snart vaknar från sin lilla sovstund i

min säng, inne i sovrummet.. och vill ha mat..?!


Pojkarna kommer senare.. Vi ska väl käka pizza som vanligt.. innan Tomas åker hem till

sig igen.. Ska bli skönt att få hem kidsen igen.. även om det blir bra mycket stökigare än

när det bara är jag och lillan hemma.. Det varar dock inte längre än tills på onsdag, då de

ska hem till sin pappa igen.. Jag och Tomas har kommit överens om att vi ska byta veckor

och passar på nu när det är höstlov.. nästa vecka..


Nä.. nu ska jag gå och ta mig den där koppen kaffe, som jag suktar efter..

Vi ses igen.. om inte förr, så senare..

- Tjingeling så länge..


     

1. Vitrinskåpet     2. Mitt Krusifix     3. och 4. uppsatt igår..


Ps.. Kaffet får vänta.. för nu vaknade min lilla pärla.. *smile*

Av Jenny-Blue - 28 oktober 2012 09:22


Tog en bild på Jasmine igår, innan vi skulle åka iväg och fixa käk..

Jag skickade den till Tomas och senare lade jag ut den på facebook..


- Min lilla skitunge är mer poppis än jag.. *smile*

18 "likes" på några timmar..?! Jämfört med mina kanske fyra, på två dagar..

Förstår inte det..?! Är man inte lika söt som 34 åring..?! *ha ha ha*


Skämt å sido.. inte svårt att förstå alls.. Jag tycker själv att hon är gudasöt och 

kan visst förstå varför många tryckt på gillaknappen.. Hennes smile smittar ju av

sig och man blir liksom varm i hela kroppen.. Underbara unge!!


Här kommer bilden som jag pratar om.. för er som inte har facebook..


- Håll med om att det är svårt att låta bli att smila..?!


Sen har jag gjort en liten grej.. mest för att

visa var min dotter fått sitt söta ifrån.. *smile*



Jag är förvisso lite äldre på detta fotot, än vad Jasmine är nu, 

men det är den enda bilden jag har på mig själv som litet barn..


- Tror jag får be mamma och pappa om några bilder..

Vi vet att Charlie, liknar mig som barn.. och då är det inte så 

konstigt att Jasmine skulle likna mig.. då hon är väldigt lik Charlie..?!


- Hängde ni med..?! *ha ha ha*

Ja.. jag får nog be mamma om lite bilder.. oavsett..

Mest för skoj.. och för ungarnas skull..



Av Jenny-Blue - 28 oktober 2012 08:50


Efter en natt på soffan.. tillsammans med min dotter.. känner jag mig lite lagom ledbruten..

Sitter på balkongen.. i kylan.. och fryser om händerna, men den friska luften känns bra mot

mitt morgontrötta ansikte..

Solen lyser och fåglarna kvittrar.. Ser ut att bli en fin dag trots allt..

Upptäcker en pytteliten fågelskit på mitt balkongräcke och ler för mig själv..

Småfåglarna har varit framme.. De är så söta när de hoppflyger mellan balkonerna.. i jakt

efter något gott.. Har redan haft två stycken som som hälsat på under tiden jag suttit här..


Igår blev en dag i städandets tecken.. Det största projektet var i ungarnas rum.. med sortering

av leksaker, som jag fick rotat fram från vrån, längst in, under sängen.. Dammsugat, nybäddat

och avtorkat.. Ja.. en riktig ordentlig storstädning, med andra ord..

Och såhär blev resultatet..


   


- Härligt när det doftar nybäddat och rent..!!



Av Jenny-Blue - 28 oktober 2012 08:15


Varje år är det samma sak..

Förvirringen över fram eller bak..?!


Men jag fuskar lite och litar på tekniken,

som ändrar klockan automatiskt..


 

- Den ska vridas tillbaka..

.. mest bara för att ha fått det sagt.. *smile*



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards