Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Jenny-Blue - 8 oktober 2012 15:47


.. Kanske inte riktigt detta jag menade, när jag skrev i tidigare inlägg.. att jag skulle städa..

Men eftersom jag är som jag är.. (något utan självdisiplin..) så blev det att jag har "städat"

bloggen istället för lägenheten.. Har rensat upp lite ibland bilder.. gjort om.. förnyat.. och

flyttat runt en massa.. Mycket för min egen del.. men naturligtvis också för mina läsares skull..


- Vi vill ju inte tröttna på min fina blogg..?!


NU MÅSTE jag dock ta hand om min lägenhet.. OCH handla.. gästerna kommer ju om några timmar!!


Av Jenny-Blue - 8 oktober 2012 14:00



Halloj..

Det blev alldeles för sent igår kväll.. för att blogga..?! Eller ja.. jag brukar kunna blogga

närsom.. men igår gick ögonen i kors.. Klockan var för mycket och jag var alldeles för trött..


Helgen har varit mer än vanligt.. Fredagsmys tillsammans med barnen i soffan. Först var

det dags för Jasmine att komma i säng.. och när hon var matad, bytt på, nattad och klar,

hade Charlie däckat under filten i soffan, tätt intill Jonathan.. Innan Jonathan gick och lade

sig, spelade vi en runda Yatzy.. Jonathan vann.. som vanligt.. *suck*

- Ni vet hur man kanske kan låta barnen vinna ibland..?! INTE EN CHANS, när det gäller

spel mot Jonathan! Från vårt första spel, har det varit på blodigt allvar..?! Jonathan är

nämligen en riktig räka på att vinna.. i alla spel.. så det finns ingen som helst nåder mot

honom.. *smile* Som mamma kan jag bli lite orolig dock, då talesättet säger: "Har man

inte tur i spel, har man tur i kärlek".. Och med tanke på vilken jädra "röta" Jonathan har

i spel, kan jag bara hoppas på att han ska ha någorlunda tur i kärleken.. senare i livet..


(Jonathan, Charlie och Jasmine.. en fredagskväll hemma hos mamma..)


Lördagen gick i förberedelsernas tecken.. Skulle på fest hos ett par goda vänner.. som jag

känt i hundra år..?! Kanske lite överdrivet, men ändå.. Festen började klockan 19, men som

ensam trebarnsmamma.. måste man börja i tid..

Klockan var väl strax innan tolv, när pojkarna gick iväg med farmor, som hade lovat de båda

ett besök på "Busfabriken".. Jasmine sov, när de gick.. så jag passade på att ta en dusch, när

tillfället gavs.. Såå nice!

*Ha ha ha* Man skulle kunna tro att det borde vara tekniskt omöjligt att, som ensam, hinna

med att duscha över huvudtaget.. när man har så små barn som Jasmine.. och tro mig.. oron

har funnits där.. Men det går faktiskt! Till och med bättre än vad man tror..

Man ska bara komma på knepen, som gör att det funkar.. sen kan man dusch hur ofta man

vill.. Ett bad däremot.. kan vara lite svårare.. men det kommer det med.. *smile*


   

(Jonathan och Jasmine i soffan lördagförmiddag)


Pojkarna var hemma igen strax efter klockan tre.. Jonathan följde med farmor hem och Charlie,

som var något övertrött efter timmarna med fullt ös på leklandet, fick varva ner och somna till

en film inne på rummet.. Då passade jag på att välja ut kvällens outfit..


(-Så typiskt jag.. Linne och utsvängda/vida brallor..) 


Tomas, som skulle "passa" barnen.. hemma hos mig.. kom vid halv sex, sex.. Jag var så klart

långt ifrån färdig då, men eftersom Tomas hade kommit, kunde jag "släppa" barnen och bara

pyssla med mitt.. När jag var klar, körde Tomas mig till festen.. vilket jag uppskattade högt!


Jag anlände till festen 18:56, vilket chockade värdparet en aning.. eftersom jag aldrig brukar

vara den som är en av de "första" gästerna.. Har levt hela mitt liv med "Fint folk kommer sent"..

och har alltid gillat att kunna "göra entre" när alla varit på plats..

Nåväl.. så blev det i alla fall inte den här gången..


Kvällen, blev en väldigt trevlig sådan..!


Fördrink och mingel.. låter mer avancerat än vad det var..

En väldigt god middag!! Dricka, så det räckte och blev över..

Trevliga människor.. nice musik.. och en himla massa sköna skratt..!!


Kom väl hem ifrån det trevliga festen, någon gång runt fyra på morgonen..?!

Ja, du förstår ju själv hur trevligt det var eftersom jag stannade så länge..?!

Tomas som hade slumrat till på soffan, vaknade när jag snubblade.. inte ordagrant.. in i hallen..

Vi tog ett bloss tillsammans på balkongen och jag berättade lite om min trevliga kväll..

(Mycket "trevligt" i det senaste stycket..? *ha ha *)


Tomas åkte hem.. och jag gick och lade mig..


     

(Mina underbara Änglatroll, tillsammans i soffan, lördagförmiddag..)


Min söndag.. började inte förrän 10:24.. då jag äntligen kom upp..

Jasmine var inte jätteglad på mig, men Charlie hade haft mysmorgon

med sig själv.. och godisskålen i soffan..


Jag vill inte påstå att jag var bakis.. rent alkoholmässigt.. men jag

erkänner att jag kände mig något tung i kroppen, efter en lååååång lördag..

Och söndagen blev en relativt lugn dag.. bortsett från ett eller annat raseriutbrott

från Charlie.. Mitt lilla energiknippe till unge.. Jonathan kom hem från farmor och dagen

rullade på..


Innan vi åkte hem till Tomas, för att käka pizza och lämna pojkarna.. åkte vi till

Media Markt och köpte en sodastream.. Hade sett i reklambladet att de hade en

sådan för "bara" 495 kronor och passade därför på att köpa en nu, eftersom jag så

länge har funderat på att införskaffa en sådan..


Hemma hos Tomas blev det pizza.. som vanligt.. och när pojkarna hade kommit i säng,

tittade jag och Tomas på en film tillsammans innan jag och Jasmine åkte hem till vår

tysta vrå.. Av någon anledning är den väldigt tyst, när pojkarna är hos sin pappa..?!

När vi kommit hem och Jasmine hade kommit i säng, satte jag mig vid datorn för att

blogga.. men som sagt.. ögonen gick i kors, så det blev bara en snabbis på facebook,

innan jag gjorde mig klar för bingen.. Somnade som en stock, på mindre än två röda..


     

("Mina Jasmine" i bilstolen och hemma i soffan..)


Idag är det måndag.. och jag har en del att göra inför kvällen.. Min mamma, moster,

kusin och hennes svägerska kommer hit ikväll.. Det är nämligen min tur att ha "Tjejerna"..

.. vår lilla syjunteträff, som vi har en gång varannan vecka..

- Jag måste handla.. och städa lite.. innan de kommer, vid 19-tiden.. så det är hög

tid att komma igång..

Sitter fortfarande i myskläder och ruffsigt hår..?! Men det är väl det som är charmen

med att vara mammaledig..?! *hi hi hi* Får väl sätta lite fart nu om jag ska hinna..?!


Vi ses..

- Tjingeling!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards