Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Jenny-Blue - 25 oktober 2012 20:45


Torsdag 25/10..


På bilprovningen kl 08:25


Bilen gick (nästan) igenom besiktningen..?!

Mannen påpekade mina nya däck, med en tumme upp.. Han påpekade också på det arbete

som gjorts under bilen.. "Mycket bra!" Men tyvärr kunde han inte godkänna mig, min bil.. då

min blinkers blinkade mer vitt än orange..?! *SUCK* Så jädra irriterande alltså..!

En ombesiktning.. 200 spänn.. hade varit skönt att slippa.. Men sen å andra sidan

hade det ju kunnat vara så mycket värre.. än fyra nya lampor..?!


 Hemma hos min kära vän Stina. Kl 08:57 - 13:42 cirkus..

Fick ostbullar till frukost.. precis som jag hade önskat mig..! Och kaffe så klart! 

Tack kära, söta Stina!! Jasmine var vaken lite till och från.. Min go'a unge..

Sen var det snack, snack, snack.. Sånt som vi tjejer älskar och som vi är så

duktiga på..?! Lika trevligt och givande som vanligt! 


Hemma igen, efter lite shopping..

Skönt att komma hem och vara aktiv nog att, med ångan uppe, få någonting gjort..

Mest plock.. men ack så viktigt.. Inte livsavgörande.. men nice att bli av med..?!

- Ja.. Nej.. Vad..?!


 På grund av en liten mindre olycka.. om vi så säger.. så blev det

ett impuls-bad för lilla "Mina Jasmine".. Högt uppskattat av lillfisen.. fram tills det att

hon togs upp ur vattnet, för sen var hon inte så där jätteglad på mig längre..

På bilden här ovan, har hon dock stillat sig i sina högljuda protester.. *smile*

Mammas Goe' unge..!    

Nybadad.. söt.. och lagom kaxig..?! *smile*


Sen åkte vi hem till Tomas och pojkarna, för att lämna lite saker som jag köpt 

till Charlie.. saker som han skulle ha på Halloweenfesten på dagis..

 

- Mammas sötaste vampyr..!



Av Jenny-Blue - 25 oktober 2012 00:15


Under dagen som har gått, har jag hunnit med en del faktiskt..

Bortsett från min blunder i tvättstugan.. som jag skrev om i förra inlägget.. har jag

varit och fått bytt mina, mer än utslitna, sommardäck på bilen.. Jag har handlat saker

till Charlie, som han ska ha på sig på dagis på fredag, då de har halloweenfest.. (många "på" där..)

Jag har druckit Vanilla Latte.. köpt smör.. (helt slut här hemma..) varit på Systembolaget.. hälsat på

på jobb.. sett Jonas Gardell på tv.. käkat knäckebröd med ost.. och tvättat filtar och sängkläder..


Nu njuter jag av ett glas rött.. och ska alldeles strax masa mig ner i tvättstugan igen, för sista

gången idag.. och hämta det sista av min tvätt.. Har tänkt mig att komma i säng lite tidigare än

vanligt.. för imorgon ska jag besiktiga bilen.. tidigt! Ska vara på plats redan klockan 8:20 och då

ska jag ha hunnit med, att göra båda mig själv och "Mina Jasmine" i ordning..


Efter bilen blivit "nollad".. Hoppas jag..!! Ska vi åka och käka frukost hemma hos en av mina kära

vänner.. Hoppas på en ostfralla..?! Kan man skriva så utan att det misstolkas..?! *smile*

- Ja, ja.. Jag chansar..!!


Nä.. nu måste jag ner i tvättstugan..


Sköt om er och ta hand om varandra!

- Vi ses!


- Dagens outfit -


- Dagens "Röda" -


- En av Jasmine's alla miner -


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards