Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Jenny-Blue - 23 oktober 2012 17:08


Vaccinationen gick bra igår..

Första sprutan fick Jasmine att gråta lite, men hon stillade sig snabbt..

Den andra sprutan, i det andra benet, sved desto mer och hon blev riktigt ledsen..

- Mammas lilla Tulla..


Vi satt kvar en stund på BVC innan vi åkte vidare till Burlöv Center, för att stilla

mina nerver med en "Vanilj Latte".. Jasmine sov som en stock, efter alla tårar..


När vi gick runt på Coop, ringde Tomas och ville ha hjälp med Charlie..

Jonathans fotbollsträning hålls numera inomhus på måndagar.. och eftersom

träningen varar i två timmar (två grupper) och hallen är så liten, är det svårt

att sysselsätta Charlie.. Därav telefonsamtalet..

Jag hade egentligen tänkt städa och göra inbjudningskorten till Jasmine's dop,

men eftersom jag behövdes som mamma, fick mina planer vänta..


Vi åkte hem om.. innan vi körde hem till Tomas och pojkarna..

Jag hann plocka undan lite, men mycket mer städning än så blev det inte..

Jasmine fick mat och sen åkte vi..


Hemma hos Tomas stod musiken på och stämningen var på topp..

Pojkarna satt vid köksbordet och åt korv med bröd, när vi flickor kom.

Tomas hade fixat mat till mig också, så jag kunde sätta mig ner och äta

tillsammans med de andra.. Tomas och Jonathan körde iväg och kvar blev

jag, Charlie och Jasmine.. Charlie satte sig inne på Jonathans rum för att 

spela X-box.. Jag och Jasmine höll oss i vardagsrummet.. Jasmine på en filt

på golvet.. och jag i soffan, framför Tv:n..

Mycket mer spännande än så blev det inte..?!


Tomas och Jonathan kom hem igen strax efter klockan åtta. Charlie kom i säng

och Jonathan gick in och ställde sig i duschen.. Jas packade ihop Jasmines grejer

och var redo att gå, när jag och Tomas började prata, i dörren på väg ut..

Jag kände mig lite bitter..?! och samtalet behövdes verkligen.. Så jag gick in i

hallen igen, tog av mig skorna, slängde av mig väskorna och gick ut på balkonen..

Sen satt jag och Tomas och pratade en lång stund.. om känslorna som jag byggt

upp och som fått mig att känna mig som en riktig "bitterfitta".. Det var skönt att

få det sagt och jag tror att Tomas uppskattade vårt samtal, lika mycket som jag..?!

Jag vet ju att han inte tycker om när jag inte mår bra och eftersom jag är lätt att

"läsa", har han sett att jag inte mått jättebra de senaste gångerna vi har träffats..

När vi pratat klart.. eller ja, mest jag som snackade faktiskt.. gick Tomas in för att

sätta på en kopp kaffe till oss.. något jag önskade och fick.. 


När kaffet var klart satte vi oss i vardagsrummet och började gå igenom kalendern..

- Shit, vad det är mycket som händer nu i slutet på året..

Kalas för pojkarna.. Dop för Jasmine.. Utvecklingssamtal på dagis och på skolan..

Möten, däckbyten, tjejträffar, julfester, mm, mm.. Det var nog bra att det blev

som det blev och att jag stannade kvar, för det var mycket att gå igenom..


Väl hemma igen, var klockan närmare elva.. och jag satte igång med inbjudningskorten,

nästan direkt efter jag fått Jasmine i säng.. När jag hade gjort fyra (av sex) stycken kort

kände jag att det var dags för bingen.. Klockan var över två på natten och jag var ganska

så trött.. Därav blev det inget bloggande för mig igårkväll..


Idag har vi inte haft några planer alls.. och det har varit riktigt skönt att bara lulla runt..

Jag har pysslat lite med inbjudningskorten, men lagt mestadels av min tid på "Mina Jasmine"..

.. som för övrigt sov till klockan 12 idag.. Biverkning från sprutora kanske..?!


Nu är klockan 17:37 och jag väntar på mina mamma, som kommer hit idag.

Vi skulle egentligen ha tjejträff hemma hos min moster idag, men Moster ringde

igår och sa att vi fick ställa in, då hon förmodligen fått influensan.. eller nått..?!

- Hoppas att hon kryar på sig snart.. för hon lät inte tuff, på andra sidan luren..


Nä.. Om jag skulle ta ett race.. och plocka undan lite innan mamsen kommer..

I alla fall på köksbordet, som för tillfället är fullständigt knökafullt, med pysselgrejer..


Ha det gott mina vänner.. Vi ses igen..

- Tjingeling..


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards