Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Jenny-Blue - 15 oktober 2012 14:30


Charlie kom och gnällde över att han inte hade något att göra..

Och vad gör man då..?! Som den konstnärliga och pyssliga mamma

jag är.. så.. fanns det ju bara en sak att göra.. PYSSLA!!


Så det blev till att plocka fram färger och penslar, underlagspapper

och glitterlim.. Mysigt att pyssla tillsammans.. även om det blir

VÄLDIGT MYCKET torka, skölja, tejpa, plocka upp..

- Korkar som ska av.. Färg som ska fyllas på.. Korkar trillar ner på golvet..

Färg på tröjan.. Oj tappade penseln.. Lim på golvet.. Glitter i håret.. Färg

på näsan.. Förmycket färg.. Förmycket lim.. Hjälp det rinner..!!

- Mamma! Jag tappade penseln igen..


Som sagt.. Hur mysigt som helst.. *smile*


- Här kommer ett gäng bilder på "förödelsen".. eller nä.. men på vårt pyssel..


     



Mina figurer är inte klara än.. I wonder why..?!

Men när de blir klara.. lovar jag att visa upp dem..!



Av Jenny-Blue - 15 oktober 2012 13:46


Igår kom min fd. svärfar hit, tillsammans med sin fru..

Med sig hade dem en tavla som det tidigare varit en reva i, men som nu är lagad.

Anledningen till att de hade den med sig hem till mig igår, var för att de vill ha hjälp

med att fylla i färg som flagnat, runt revan.. Jag har lovat att försöka fixa den, i alla

fall så att revan inte syns så mycket..

Men nu var det egentligen inte tavlan jag skulle berätta om.. utan det var det där

andra.. som "frun" hade med sig.. Nämligen kvällsfika till mig och pojkarna!!


 +   = 


Och så en kopp  på det..


- Ja ni förstår ju själva hur gott det var..?!


Det blev en trevlig liten avslutning på söndagen, med äpplakaka och vaniljsås.

Ungarna fick hemmagjord läsk till, medan jag njöt av en kopp kaffe..

Allt tillsammans med en film, som ingen av oss hade sett innan..

- Myspys!!


Av Jenny-Blue - 15 oktober 2012 06:15


.. är det viktigt att ta det med ett smile..

          

       


- Speciellt om det är en måndag morgon..?!



Av Jenny-Blue - 15 oktober 2012 06:00


En ny vecka är alldeles strax på väg att dra igång.. 

Pojkarna ska till skola och dagis.. och det ska handlas inför

veckans alla middagar. En del telefonsamtal måste göras..

och jag tror bestämt att det kommer att bli en eller två

"Vanilla Latte" på Espresso House.. under veckan..?!


Annars har jag inget sådär speciellt, planerat.. bortsett från att jag ska tvätta

på fredag.. men det är inte förrän på fredag.. så det behöver vi inte tänka på än..


  

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards