Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Jenny-Blue - 4 oktober 2012 12:10


Det är år och da'r sedan jag målade en tavla sist..

Jag försökte faktiskt, strax efter jag flyttat.. Plockade fram färger, penslar

och en alldeles blank målarduk, men jag hittade inte känslan.. så det fick va..


Men med tiden.. i min nya lägenhet.. har suget efter att få hålla i penseln igen och

att få skapa något, blivit allt större.. Jag har "småpiffat" på krukor och tavelramar..

men ingenting stort.. Mitt senaste piff var att måla på en gammal byrå i hallen..


- En kant runt varje låda.. och med en välkomnande text på sidan..

Inget avancerat.. men absolut en liten kick i sig själv.


Jag har faktiskt gått och köpt en ny målarduk, som jag har en liten tanke med..

Men den får ni se vid ett senare tillfälle, när jag har kommit igång ordentligt.


- Tjingeling, så länge..

Av Jenny-Blue - 4 oktober 2012 10:36


För en himla massa år sedan, fick jag en blomma av min mamma.. Den var då väldigt

liten, men blev större med åren.. Förra hösten höll den på att dö, för mig, då jag inte

vårdat den med den kärlek och omtanke den borde få.. Hela blomman var så gott som

helt vissen, bortsett från bara några blad.. som kämpade in i det sista..


Man brukar säga.. att man kan se på någons blommor, hur denna någon mår.. och min blomma mådde verkligen som jag gjorde då..


Men så en dag, tog jag mig i kragen och bestämde mig för att försöka rädda den..

Det var ju inte den stackars blomman's fel, att jag mådde skit..?! Så jag klippte bort allt det

bruna.. och var nästan säker på att den skulle dö, då jag ansat bort mer än hälften.. men icke!

- Den överlevde, mot alla odds.. och idag är den stor och fin igen! 


Härom dagen satt jag och tittade på den och log för mig själv..

Tänkte på allt den varit med om.. Två flyttar, brännande julgransbelysning, uttorkning och nära döden upplevelse, mm.

Mitt leende höll i sig.. tills jag kom att titta på krukan..

- Usch, vad den är tråkig!! Tänkte jag.. och fick en ide om hur jag skulle kunna förnya den

utan att behöva flytta blomman. (Har ingen innerkruka, så det hade varit ett jädra meck..)


Och såhär blev resultatet:

 

Från en dassig, benvit plastkruka.. till klädd i lila krossad velour, med svart band o rosett..

- Kanske inte världens mest fantastiska kruka.. men MYCKET bättre än tidigare!!!


Och för att piffa till själva blomman, satte jag i en nyinköpt blomsterpelare, som den kan klättra på..

- Ja, jag är i alla fall nöjd!


Av Jenny-Blue - 4 oktober 2012 09:53


Som jag skrev igår, var golvläggaren här och bytte mitt vardagsrumsgolv..

Eftersom jag hade (med hjälp av Tomas) tömt hela rummet.. och baxat in

ALLT utom soffan i mitt och pojkarnas sovrum, såg här ut som kriget.. men

golvläggaren jobbade så att svetten rann.. (bokstavligen) och var klar på

tre timmar..


Eftersom, jag har pojkarna denna veckan.. som kräver sitt.. och lilla Jasmine..

som kräver ännu mer.. tog det lite tid att få tillbaka allt på sin plats, men

nu är det så gott som färdigt!


Bilder på golvet innan och efter:

     

Jag tänkte inte på att ta några bilder på golvet innan golvläggaren hade börjat riva upp det,

men man kan skymta en liten bit av den gamla parketten på första bilden..


     

Och så här ser det ut nu.. när möblerna kommit på plats igen..

- Gissa om jag trivs..?!


För inte så många månader sedan, kunde jag ofta känna "hemlängtan" efter mitt gamla hem..

(Bara Tomas hem idag) men nu, när jag bott in mig lite.. och nu när här är så fint.. har de

känslorna försvunnit! Jag älskar min lägenhet och mår riktigt bra.. varje gång jag kommer hem!


Här kommer några bilder på min fina "gubbe"..

.. Bara precis för att jag gillar den så mycket..

   



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards