Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Jenny-Blue - 10 oktober 2012 22:15


Så.. Nu sitter jag här.. i min soffa.. med min lilla bärbara..

Lägenheten är så gott som i tipp-topp.. bortsett från hallen, som jag inte

hunnit dammsuga och torka golv i, ännu.. men oj så mycket annat jag fått gjort! 

Jag har dammat alla ytor, som går att damma.. Putsat speglar, tre stycken för att

vara exakt.. Jag har torkat av bord, stolar, golv och alla skåpsluckor i köket..

Alla mina blommor har fått vatten.. Båda toaletterna är grundligt rengjorda..

Jag har dammsugit, plockat undan, sorterat och slängt..

- Det känns härligt och så luktar det rent överallt.. och det är nice!!


Men som sagt, blev jag aldrig klar i hallen..

Mamma och Pappa och min bror kom och hälsade på.. så det fick bli kaffe och

kaka istället för trasa och rengöringsmedel.. Vilket var helt okej med mig, efter

en heldag med städpuls.. Sen när de hade gått, kände jag inte alls för att sätta

igång städningen igen..! Däremot fick jag, med lite bärhjälp av min bror, strax

innan de skulle åka, hjälp med att få ner utsorterade grejer till förrådet.. och

högen med mina "sorterade sopor" försvann på ett kick!

- Härligt! Tack för hjälpen bror!!


Jag satte mig här i soffan, för att egentligen se en film.. men det visade sig

vara en riktig skitfilm.. så jag plockade fram datorn istället.. Men hur trevligt

jag än känner att det är, att sitta här och blogga.. så har jag egentligen inget

vettigt att blogga om idag.. Det har ju bara varit städning, för hela slanten..?!

Och dessutom är jag sjukt sugen på att skapa något ikväll.. Vet inte riktigt vad

dock..?! Jag får väl avsluta här.. och gå och se om jag kan hitta på något att

göra.. Spännande..?!


Jag önskar er en fortsatt trevlig onsdagskväll!

- Tjingeling..


Av Jenny-Blue - 10 oktober 2012 14:28


Oj oj oj.. Så duktig jag är..!!

Tar för tillfället en liten paus, men har dess för innan storstädat..

Gjort allt det där supertråkiga.. Det som inte syns, men som gör att det doftar så där gott..

Så nu kan Kungen gladeligen komma och skita på min toa om han känner för det, då den är totalsanerad! 


Till min hjälp har jag haft en sovande dotter.. min lilla sockertopp till docka..

Och sköna toner från Paolo Nutini..

Klicka på låt titlarna, lyssna och se vad du tycker..?


Paolo Nutini       Alloway grove - Låten som jag diggar bäst, just nu..

 Jenny don't be hasty - Den första låten jag hörde..

New shoes - Finns på samma album och svänger den med..




           



Mamma och Pappa kanske kommer hit i eftermiddag.. så jag tror jag får

fortsätta min städning nu..?! Inte för att här måste vara klart, skinande

rent, när de kommer.. men för att det hade varit skönt att vara färdig..

.. och kunna släppa allt det trista och bara sitta ner och umgås..


- Hej så länge..

  


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards